Wednesday, December 12, 2012

Long Tailed Shrike ( Lifer )

The Long-tailed Shrike or Rufous-backed Shrike (Lanius schach) is a member of the bird family Laniidae, the shrikes. They are found widely distributed across Asia and there are variations in plumage across the range. The species ranges across much of Asia, both on the mainland and the eastern archipelagos. The eastern or Himalayan subspecies, L. s. tricolor, is sometimes called the Black-headed Shrike. Although there are considerable differences in plumage among the subspecies, they all have a long and narrow black tail, have a black mask and forehead, rufous rump and flanks and a small white patch on the shoulder. It is considered to form a superspecies with the Grey-backed Shrike (Lanius tephronotus) which breeds on the Tibetan Plateau. Source: Wikipedia




Gambar Long - Tailed Shrike ini diperolehi di sekitar kediaman aku Semenyih. Tidak sangka dapat menemui burung ini di kawasan paya berhampiran pada 15/12/2013. Walau bagaimanapun sayang sekali, aku rasa ini yang pertama dan terakhir aku dapat temuinya di kawasan ini, memandangkan kawasan ini telah dimajukan untuk kawasan perumahan pada hari aku menemuinya. Harap ianya terus membiak di kawasan ini untuk tatapan generasi akan datang.





1 comment:

Unknown said...

Aku cukup minat ngan burung ni, aku pon x tahu nama nye dlm bahasa Melayu, pemangsa kejam di sebalik sisi cantik, burung ni masih bnyk kat area segambut, di kawasan padang padang tinggal, atau di kawasan gersang belukar, pernah nampak cicak di sula pada duri pokok limau di kebun aku.